Meestal is er, indien er iets in de media verschijnt, altijd sprake van de lijn Turnhout - Brussel.Maar er is meer. Treinreiziger Johan Temmerman uit Herentals: "Er wordt nooit of zelden rekening gehouden met de aansluitingen naar de lijn 26 (Vilvoorde (Mechelen) - Halle).Een lijn die ook door Brussel loopt maar dan meer op de rand. ( Haren - Bordet - Evere - Meiser - Merode - en zo verder via Moensberg -Beersel naar Halle)Ook veel Kempenaars nemen deze treinverbinding omdat er nogal veel grote bedrijven in de buurt van Haren en Evere gevestigd zijn. Vergeet ook niet dat de vele mensen die voor Defensie werken maar ook anderen allemaal via Vilvoorde (Peutie - Neder over Heembeek en Melsbroek) en via Bordet (Nato - Kwartier Koningin Elisabeth - vele grote bedrijven) en via Merode (Koninklijke Militaire School en draaischijf Brusselse metro) moeten passeren. Om een voorbeeld te geven. Ik heb vanmorgen maar liefst in 4 treinen gependeld (3 overstappen) om op het werk (62 km van Herentals) te geraken.1. Herentals - Berchem (Antwerpen)2. Berchem - Mechelen3. Mechelen - Vilvoorde4. Vilvoorde - Bordet. Ik ben thuis vertrokken om 06.00 uur en ben om 08.30 uur op het bureel toegekomen.Trek daar nog een 30-tal minuten af om de verplaatsing te voet....en je rekening is rap gemaakt. 2 uur voor een afstand waar ik in normale omstandigheden 1 uur over doe.Dus vertraging van 1 uur en niet 15 minuten," aldus treinreiziger Johan Temmerman.